Bliv klogere på antiinflammatorisk kost gennem et foredrag

18 marts 2022
Silje Hansen

advertorial

Kost er noget vi alle forholder sig til hver dag. Vi skal have mad for at få energi og overleve. For mange er mad ikke bare mad. Det er gået hen og blevet en livsstil. Vi er i dag blevet mere og mere opmærksomme på, hvad vi spiser og generelt putter i munden. Det er vi til dels, fordi vi går op i sundhed, og hvordan vores krop ser ud. Men vi er sikkert også blevet mere opmærksomme på maden og vores kost generelt, i takt med at livsstilsygdomme er noget som er kommet tættere på os.

Ved at spise varieret og sundt, kan du være med til at forebygge livsstilssygdomme . Det er blandt andet her anti-inflammatorisk kost kommer ind i billedet. Anti-inflammatorisk kost hjælper din krop med at holde dit blodsukker stabilt, og vil bidrage til at sænke dit kolesterol i kroppen. 

foredrag antiinflammatorisk kost

Hvad er anti-inflammatorisk kost egentlig?

Er du nysgerrig på, hvad anti-inflammatorisk kost er, og hvordan det kan være så sundt for din krop – så læs med her. Kort fortalt kan anti-inflammatorisk kost beskrives som en streng diæt, da det kræver at du er 100 % fokuseret på, hvad du spiser og indtager i kroppen. 

Det er en diæt, hvor der er fokus på særlige fødevarer, som kan modvirke de betændelser som vi har i kroppen. Det er også det vi kalder inflammationstilstanden i kroppen. Hvis du gerne vil passe på din krop og spise anti-inflammatorisk, så bør du blandt andet sætte fokus på at spise grøntsager, bør og fisk. Af fisk kan det være godt at spise makrel, laks og ørred. 

For at det ikke skal blive for kedeligt, kan du naturligvis bruge en række krydderurter som er kraftige på antioxidanter. Det kan være ingefær, hvidløg, kanel m.m.

Få et foredrag i anti-inflammatorisk kost

Hvis du ønsker et anti-inflammatorisk kost foredrag, kan du med fordel kontakte frededamgaard.dk.

Flere Nyheder